دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1384 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 51-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، Email: Zohal11@yahoo.com
چکیده:   (8057 مشاهده)
چکیده زمینه : یکی از شاخص‎های ارزیابی کیفیت ارائه خدمات در بخش‎های مختلف بیمارستانی, تعیین میزان رضایت مراجعه‎کنندگان از خدمات ارائه شده در آن بخش‎هاست. هدف : مطالعه به منظور تعیین میزان رضایت بیماران از خدمات درمانی ارائه شده در بخش فوریت‎های مرکز آموزشی- درمانی بوعلی سینای قزوین پس از اجرای طرح بهینه‎سازی انجام شد. مواد و روش‎ها : این مطالعه مقطعی در خرداد 1382 در بیمارستان بوعلی سینای قزوین انجام شد. به همین منظور 149 بیمار به صورت تصادفی انتخاب و از طریق مصاحبه و تکمیل پرسش‎نامه بررسی شدند. برای آنالیز داده‎ها از آزمون مجذور کای و ضریب همبستگی استفاده شد. یافته‎ها : نتایج نشان داد %79 بیماران از سرعت ارائه مراقبت‎های پزشکی, %3/78 از حضور پزشک بر بالین بیمار, %4/87 از سرعت تشکیل پرونده, %4/79 از طرز برخورد و رفتار پزشک, %2/77 از میزان مهارت پرستاران, %4/79 از زمان انجام خدمات پیرابالینی و %6/46 از دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی رضایت متوسط داشتند. نتیجه‎گیری : رضایت بیماران در بخش فوریت‎های بیمارستان بوعلی‎سینا بعد از اجرای طرح بهینه‎سازی نسبت به قبل از اجرای آن افزایش یافت.
متن کامل [PDF 155 kb]   (1325 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: گوش و حلق و بینی