دوره 6، شماره 2 - ( تابستان 1381 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 81-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (7707 مشاهده)
زمینه: یکی از جنبه های مهم و کلیدی امر آموزش ارزشیابی است که عوامل متعددی بر آن اثر می گذارند. هدف: مطالعه به منظور تعیین تاثیرگذاری استاد بر روی ارزشیابی دانشجو از استاد و درس انجام شد. مواد و روش ها: برای انجام این مطالعه موردی پرسشنامه ای حاوی ده سوال در دو نوبت، ابتدای نیمسال قبل از شروع تدریس و انتهای نیمسال پس از پایان درس در اختیار دانشجویان قرار گرفت. نمونه گیری به صورت سرشماری در کلاس درس 4 نفر از اساتید انجام و از 290 دانشجو نظرخواهی شد. این طرح در نیمسال دوم سال تحصیلی 79-1378 در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین انجام و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که دانشجویان برای پاسخ به سئوالات مربوط به ماهیت درس، ویژگی های استاد و معیارهای یک استاد خوب در پایان نیمسال تحصیلی نسبت به شروع نیمسال گزینه خیلی زیاد را بیشتر انتخاب کرده اند. به طوری که برای قضاوت به عنوان استاد خوب این میزان در پایان نیمسال نسبت به ابتدای نیمسال 5/4 برابر شده بود. نتیجه گیری: استاد می تواند بر روی قضاوت دانشجویان نسبت به ماهیت درس و نیز نسبت به شخص خود تاثیرگذار باشد.
واژه‌های کلیدی: استاد، دانشجو، ارزشیابی، تاثیر گذاری
متن کامل [PDF 1102 kb]   (1726 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی