دوره 6، شماره 2 - ( تابستان 1381 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 81-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sharifi M, Jourabchi Z, Alipour Haydari M. Teachers effectiveness on student assessment of teachers and the course. J Qazvin Univ Med Sci. 2002; 6 (2) :81-87
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-696-fa.html
شریفی مسعود، جورابچی زینت، علیپور حیدری محمود. تاثیر گذاری استاد بر ارزشیابی دانشجو از استاد و درس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1381; 6 (2) :81-87

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-696-fa.html


چکیده:   (7634 مشاهده)
زمینه: یکی از جنبه های مهم و کلیدی امر آموزش ارزشیابی است که عوامل متعددی بر آن اثر می گذارند. هدف: مطالعه به منظور تعیین تاثیرگذاری استاد بر روی ارزشیابی دانشجو از استاد و درس انجام شد. مواد و روش ها: برای انجام این مطالعه موردی پرسشنامه ای حاوی ده سوال در دو نوبت، ابتدای نیمسال قبل از شروع تدریس و انتهای نیمسال پس از پایان درس در اختیار دانشجویان قرار گرفت. نمونه گیری به صورت سرشماری در کلاس درس 4 نفر از اساتید انجام و از 290 دانشجو نظرخواهی شد. این طرح در نیمسال دوم سال تحصیلی 79-1378 در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین انجام و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که دانشجویان برای پاسخ به سئوالات مربوط به ماهیت درس، ویژگی های استاد و معیارهای یک استاد خوب در پایان نیمسال تحصیلی نسبت به شروع نیمسال گزینه خیلی زیاد را بیشتر انتخاب کرده اند. به طوری که برای قضاوت به عنوان استاد خوب این میزان در پایان نیمسال نسبت به ابتدای نیمسال 5/4 برابر شده بود. نتیجه گیری: استاد می تواند بر روی قضاوت دانشجویان نسبت به ماهیت درس و نیز نسبت به شخص خود تاثیرگذار باشد.
واژه‌های کلیدی: استاد، دانشجو، ارزشیابی، تاثیر گذاری
متن کامل [PDF 1102 kb]   (1704 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb