دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1379 )                   جلد 4 شماره 4 صفحات 65-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Behzadfar M, Saebi M. Major effective factors in professional satisfaction of social workers . J Qazvin Univ Med Sci. 2001; 4 (4) :65-70
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-639-fa.html
بهزادفر مینا، صائبی محمد. عوامل عمده موثر بر رضایت شغلی بهورزان منطقه قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1379; 4 (4) :65-70

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-639-fa.html


چکیده:   (8818 مشاهده)
چکیده زمینه: از آنجا که بهورزان مسئولیت مستقیم ارائه خدمات بهداشتی را به مردم جامعه به خصوص روستاییان بر عهده دارند، لذا باید تمایلات، نیازها، مسائل و مشکلات آنها مورد توجه قرار گیرد. هدف: مطالعه به منظور شناسایی عوامل عمده موثر بر رضایت شغلی بهورزان انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه زمینه ای از بهمن 1376 به مدت 6 ماه در خانه های بهداشت شهرستان قزوین و بوئین زهرا انجام شد. کلیه بهورزان این منطقه به صورت سرشماری و از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها: بررسی نشان داد بالاترین میزان رضایت بهورزان با عواملی چون سکونت در روستاهای محل خدمت (88.7%)، موثر بودن در رفع مشکلات بهداشتی (84.1%) و رضایت از نتیجه فعالیت خود در خانه بهداشت (33.3%) مرتبط بود. کمترین رضایت مربوط به ساعت کاری خانه بهداشت (33.3%)، برقراری ارتباط با سرپرست و مطرح کردن مشکلات (30.2%) و امکانات موجود برای پیشرفت و ارتقا شغلی (23.4%) بود. نتیجه گیری: در مجموع بهورزان مورد بررسی از رضایت شغلی نسبتا بالایی برخوردار بودند.
متن کامل [PDF 921 kb]   (1745 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb