دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1383 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 75-84 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.Moradi G, .Asefzadeh S. Information (knowledge) management. J Qazvin Univ Med Sci. 2004; 8 (1) :75-84
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-355-fa.html
مرادی غلامرضا، آصف زاده سعید. مدیریت اطلاعات ( دانش ). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1383; 8 (1) :75-84

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-355-fa.html


چکیده:   (6654 مشاهده)
¯چکیده زمینه : حجم زیاد اطلاعات تولید شده در سازمان ها از یک طرف و ضرورت دسترسی سریع به آن به منظور تصمیم گیری به موقع مدیران از طرف دیگر، تخصص مدیریت اطلاعات را به عنوان یکی از گرایش های نوین علم مدیریت مطرح نموده است. هدف : مطالعه به منظور ارزیابی تعاریف، فرایند و اجزای مدیریت اطلاعات در منابع موجود و تحلیل مفاهیم جدید آن به خصوص در حوزه بهداشت و درمان انجام شد. روش ها : این مطالعه مروری منظم با استفاده از منابع موجود در اینترنت در فاصله سال های 1376 تا 1382 انجام شد. یافته ها : مدیریت اطلاعات، تخصصی جوان است. سیستم های اداره کننده اطلاعات در دهه 1980 توسعه یافتند و شبکه بین المللی مدیریت اطلاعات در سال 1994 در اروپا به صورت لحظه ای قابل دسترسی شد. واژه مدیریت اطلاعات در سال 1995 میلادی معرفی شد. نتیجه گیری : مدیریت اطلاعات فرایندی متشکل از چهار رکن مهم تولید، سازماندهی و ذخیره، انتشار و کاربرد اطلاعات است. زمانی اهداف مدیریت اطلاعات در یک سازمان تاءمین می شود که تمام ارکان فوق به صورت مکمل یکدیگر در فرایند مدیریت اطلاعات تحقق یابند.
متن کامل [PDF 187 kb]   (1814 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb