دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1383 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 51-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (9950 مشاهده)
¯ چکیده زمینه : بخش قابل توجه و مهم آموزش پرستاری آموزش بالینی است که طی آن دانشجویان مهارت های لازم برای مراقبت از بیمار در آینده را به دست می آورند. هدف : مطالعه به منظور تعیین مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان سال سوم پرستاری انجام شد. مواد و روش ها : از بین 70 دانشجوی کارشناسی پیوسته پرستاری دانشکده پرستاری شیراز در سال 1378 که واجد شرایط حضور در پژوهش بودند 50 نفر حاضر به همکاری و تکمیل پرسشنامه سنجش مشکلات آموزش بالینی شدند. یافته‌ها : مهم ترین مشکلات موجود در امر آموزش بالینی از دید دانشجویان مورد بررسی مشخص نبودن شرح وظایف دانشجو در بخش %96، عدم شناخت جامعه و بیماران از حرفه پرستاری %92، ناهماهنگی بین آموخته های نظری و کارهای عملی %90، انجام مراقبت های اولیه توسط دانشجو %84، عدم استفاده از فرآیند پرستاری در مراقبت ها %82 و نبود امکانات رفاهی برای دانشجویان %80 بود. نتیجه‌گیری : با توجه به یافته ها، تعیین اهداف و شرح وظایف دانشجویان در بخش می تواند عمده ترین مشکل آنها را رفع نماید.
متن کامل [PDF 130 kb]   (2150 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری