دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1384 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 63-66 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

EbadiFardAzar G. Assessment of medical students' potential on understanding the concepts of English educational CDs. J Qazvin Univ Med Sci. 2005; 9 (1) :63-66
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-704-fa.html
عبادی فردآذر گلرخ. ارزیابی توانایی دانشجویان علوم پزشکی در درک مفاهیم فیلم‎های آموزشی به زبان انگلیسی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1384; 9 (1) :63-66

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-704-fa.html


، Email : gebadi@ut.ac.ir
چکیده:   (7271 مشاهده)
چکیده زمینه : با توجه به این‌که امروزه زبان انگلیسی در دانش و فن‌آوری زبان غالب است لازم است دانشجویان مهارت‎های درک مفاهیم فیلم‌های آموزشی انگلیسی را کسب نمایند. هدف : مطالعه به منظور ارزیابی توانایی دانشجویان در درک مفاهیم فیلم‌های آموزشی تخصصی انجام شد. مواد و روش‎ها : این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1382 بر روی 75 دانشجوی رشته کارشناسی بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. نمونه‎ها با روش سرشماری انتخاب شده، دوره‌های زبان انگلیسی تخصصی را گذرانده بودند و با نمایش فیلم‌های آموزشی مورد چهار آزمون‎ مختلف قرار گرفتند. یافته‌ها : فقط %9 آزمودنی‌ها توانستند امتیاز بیش از 10 (در مقیاس20-0) به دست آورند که این عده هم دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را در خارج از دانشگاه گذرانده بودند. نتیجه‌گیری : افزایش توجه به آموزش به وسیله فیلم‌های آموزشی، همگون کردن سطوح علمی دانشجویان در کلاس‎های آموزش زبان انگلیسی و همکاری مدرسان زبان انگلیسی با مدرسان رشته‌های تخصصی ضروری است.
متن کامل [PDF 128 kb]   (1154 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: گوش و حلق و بینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb