دوره 23، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 )                   جلد 23 شماره 1 صفحات 62-73 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javanmard S S, Jazani N, Alvani S M, Hamidizade M R. Impact of Psychosocial Conditions on the Public Services Motivation of Employees of Qazvin University of Medical Sciences. J Qazvin Univ Med Sci. 2019; 23 (1) :62-73
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-2665-fa.html
جوانمرد سیده سعیده، جزنی نسرین، الوانی سید مهدی، حمیدی زاده محمدرضا. تأثیر حالات روانی حساس بر انگیزش خدمات عمومی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1398; 23 (1) :62-73

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-2665-fa.html


1- گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. ، nasrin_jazani@yahoo.com
3- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
4- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (416 مشاهده)
زمینه بسیاری از پژوهشگران توافق دارند که امروزه یکی از مهمترین و رایج ترین ابعاد در بخش عمومی، انگیزش کارکنان بخش عمومی است.
هدف هدف این مطالعه، بررسی تأثیر حالات روانی حاصل از عوامل شغلی و سازمانی، با نقش تعدیل کنندگی محیط بر انگیزش شغلی خدمات عمومی از دیدگاه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.
مواد و روش‌ها این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی بر روی ۱۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۳۹۶ انجام شد. در پژوهش حاضر از پرسشنامه های استاندارد کیم و وندنابیل و هاکمن و اولدهام و دو پرسشنامه محقق ساخته، استفاده شده است. برای پاسخگویی به سؤالات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Smart PLS استفاده شده است.
یافته‌ها حالات روانی حاصل از شغل بیشترین تأثیر را بر انگیزش شغلی کارکنان دارد و در بین ریزمتغیرها، احساس رضایت از عمل به منفعت عامه بیشترین تأثیر و آگاهی از نتایج کمترین اثر را دارد. درباره متغیرهای اثرگذار بر حالات روانی حاصل از سازمان، احساس فرد از نمود خارجی سازمان، بیشترین و احساس فرد از عضویت در سازمان، کمترین اثر را دارد.
نتیجه‌گیری امروزه مدیریت منابع انسانی مهمترین وظیفه مدیران است و برای افزایش اثربخشی عملکرد سازمانهای دولتی، سیستم انگیزشی منابع انسانی باید بهبود یابد.
متن کامل [PDF 4842 kb]   (103 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (50 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb