دوره 23، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت (در حال انتشار) 1398 )                   جلد 23 شماره 1 صفحات 7-7 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جوانمرد سیده سعیده، جزنی نسرین، الوانی سید مهدی، حمیدی زاده محمدرضا. تأثیر حالات روانی حساس بر انگیزش خدمات عمومی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1398; 23 (1) :7-7

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-2665-fa.html


1- دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
2- دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. ، nasrin_jazani@yahoo.com
3- دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
4- دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (54 مشاهده)
زمینه بسیاری از پژوهشگران توافق دارند که امروزه یکی از مهم‌‌ترین و رایج‌ترین ابعاد در بخش عمومی، انگیزش کارکنان بخش عمومی است.
هدف هدف این مطالعه، بررسی تأثیر حالات روانی حاصل از عوامل شغلی و سازمانی، با نقش تعدیل‌کنندگی محیط بر انگیزش شغلی خدمات عمومی از دیدگاه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.
مواد و روش‌ها پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی‌پیمایشی و بر اساس سؤال‌های پژوهشی انجام گرفته است. در پژوهش حاضر از پرسش‌نامه استاندارد کیم و وندنابیل و هاکمن و اولدهام و دو پرسش‌نامه محقق‌ساخته، استفاده شده است. پایایی پرسش‌نامه‌ها‌ از طریق آلفای کرونباخ سنجیده و تأیید شده است. تمام آزمون‌ها در سطح خطای ۰/۰۵ انجام شده است. پیمایش در جامعه ۳۴۳‌نفری صورت گرفته است. بر اساس جدول مورگان، تعداد نمونه‌ها ۱۸۰ نفر به دست آمده است. پژوهش به شکل مقطعی در زمستان ۱۳۹۶ انجام شده است. برای پاسخ‌گویی به سؤالات از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است.
یافته‌ها حالات روانی حاصل از شغل بیشترین، تأثیر را بر انگیزش شغلی کارکنان دارد و در بین ریزمتغیرها، احساس رضایت از عمل به منفعت عامه بیشترین تأثیر و آگاهی از نتایج کمترین اثر را دارد. درباره متغیرهای اثرگذار بر حالات روانی حاصل از سازمان، احساس فرد از نمود خارجی سازمان، بیشترین و متغیر احساس فرد از عضویت در سازمان، کمترین اثر را دارد.
نتیجه‌گیری امروزه مدیریت منابع انسانی مهم‌ترین وظیفه مدیران است و برای افزایش اثربخشی عملکرد سازمان‌های دولتی، سیستم انگیزشی منابع انسانی باید بهبود یابد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb