دوره 21، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1396 )                   جلد 21 شماره 3 صفحات 65-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mozaffari M, Ahmadi A. Investigating the establishment situation of knowledge management in the teaching hospitals of Qazvin University of Medical Sciences during the year 2014. J Qazvin Univ Med Sci. 2017; 21 (3) :65-57
URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-2239-fa.html
مظفری محمد مهدی، احمدی علی. بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۳۹۳. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1396; 21 (3) :65-57

URL: http://journal.qums.ac.ir/article-1-2239-fa.html


گروه مدیریت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، قزوین، ایران ، DrMozaffari@yahoo.com
چکیده:   (1063 مشاهده)

زمینه: در تغییرات سریع امروزی، سازمان‌هایی موفق خواهند بود که بتوانند خود را با این تغییرات انطباق داده و از قدرت نوآوری لازم برخوردار باشند. بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی و درمانی که نوآوری و خلاقیت در آن­ ها از اهمیت والایی برخوردار است از این قاعده مستثنی نمی‌باشند.
هدف: مقاله حاضر با هدف بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش و ابعاد آن در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفت.
مواد و روش ­ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- مقطعی و جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان شاغل در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین طی سال 1393 بود. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 96 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ­ها پرسش ­نامه است که روایی آن با روش پانل متخصصان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده­ ها به کمک آزمون‌های آماری تی تک نمونه‌ای و مستقل تجزیه و تحلیل شدند.
یافته­ ها: بین مدیریت دانش و سه حوزه خلق و شناسایی دانش، کسب و تحصیل دانش و توسعه دانش بین کارکنان بیمارستان­ های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین رابطه معنی­ داری وجود داشت؛ در حالی­ که بین مدیریت و اشتراک‌گذاری دانش، حفظ و نگه­ داری دانش و به‌کارگیری آن بین کارکنان رابطه معنی­ داری وجود نداشت.
نتیجه ­گیری: از دیدگاه کارکنان در زمینه مدیریت دانش و شش حوزه آن، بیش ­ترین نمره به حوزه توسعه دانش و کم ­ترین به حوزه اشتراک‌گذاری دانش تعلق گرفت.

 

متن کامل [PDF 236 kb]   (229 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | The Journal of Qazvin University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb